در این مطلب علت علاقه مردان به سینه زنان و دختران و علاقه مردان به پستان گرداوری شد

علت علاقه مردان به سینه زنان و دختران  

انسان ها تنها گونه ای از پستانداران هستند که علاقه ای جنسی به پستان های زنانه دارند.

اکنون دو محقق تلاش کرده اند که زمینه های فرگشتی این علاقه قدیمی را رمزگشایی کنند. آنها متوجه شده اند که انسان ها تنها گونه ای هستند که مونث ها حتی بدون بارداری هم پستان های شان بزرگ می شود و در زمانرابطه جنسی، تمرکزی دایمی بروی این عضو وجود دارد. علاقه به این عضو در هنر یک صد هزارساله بشری هم کاملا پیداست. اما محققین می گویند این تمرکز، نه نتیجه یک فرهنگ ابزار ساز بر زن بلکه نتیجه انتخابی ژنتیکی است.

یک تئوری می گوید که چون پستان بخش عمده اش بافت چربی هست، برای نر ها علامتی بر سلامت ماده بوده است.

در واقع، دلیل این کشش به سینه، ارتباطی ست که میان مادر و بچه از لحاظ عاطفی ایجاد می شود. نوزاد با مکیدن پستان، اعصابی را تحریک می کنند که باعث ترشح هورمونی در مغز مادر می شوند که جاری شدن شیر را تسهیل می کند.

این هورمون اکسی توسین است که فعالیت بسیار مهم تری دارد: ایجاد علاقه عاطفی . وقتی این هورمون در بدن مادر ترشح می شود، مرکز توجه او در دنیا می شود نوزاد. به علاوه اکسی توسین در همراهی با ماده ای دیگر به نام دوپامین در مغز، بو و صدا و حس لمس نوزاد را در مغز مادر با خاطره ای شیرین و پاداش دهنده حک می کند و اثری دیرپا بر مغز مادر می گذارد.

اینگونه است که وقتی مردان بالغ پستان های زنان را نگاه یا لمس می کنند، آن خاطره شیرین محبت مادری زنده می شود. این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد شما با جستجوی واژه سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو ور ورود به سایت تنظیم خانواده میتوانید اطلاعات جامع تری کسب کنید، این کلک طبیعت بوده است که از علاقه مادر و فرزندی برای ایجاد کشش جنسی هم استفاده کرده است. علاقه به پستان ، نه یک انحراف جنسی، بلکه استفاده از یکی از پایه ای ترین مکانیسم های ایجاد علاقه عاطفی است.

ضمن آنکه لمس این عضو برای زنان نیز محرک و لذتبخش است ، همانگونه که شیر دادن به فرزند برای زنان آرامش بخش است ، بد نیست بدانید مردان بالغ در اولین نگاه به اندام زنان ، اولین عضوی که از بدن زنان بررسی میکنند برجستگی سینه ها میباشد چرا که مغز مردان به گونه ای طراحی شده که به این برجستگیها واکنش نشان میدهد

 

اما با مُد روز چه می توان کرد؟

زمانی سینه های بزرگ و زمانی سینه های کوچک مد می شود. بنابراین زیبایی پستان لزوماً در اندازه آنها نیست. سینه ها می توانند به شکل سیب و یا گلابی باشند. زیبایی سینه های یک زن در چگونگی بها دادن او به آنهاست. هر فرم سینه ای زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و صد البته در نظر نظاره گر آن زیباست.

 

چگونه به حفظ زیبایی و طراوت سینه ها بپردازیم؟

یک توازن مناسب هورمونی لازمه داشتن پستانهایی زیبا، سفت و باطراوت می باشد. این بالانس هورمونی که از هیپو تالاموس –منطقه عصبی واقع در مغز–کنترل می شود، مطابق با وضعیت روحی زن تغییر می یابد. و به همین خاطر داشتن روحیه ای شاد، خوش بین و متوازن زمینه سینه هایی سفت و زیباست.

در شرایط خاصی شاید بتوان فرم و اندازه پستان ها را با یک عمل جراحی تغییر داد، ولی با مراعات قوانین ساده و مختصر بهداشتی و عدم سهل انگاری حداقل می توان از شل و آویزان شدن آنها جلوگیری نمود.

 

آیا قرار دادن پستانها در معرض آفتاب مضر است؟

بنظر می رسد که نور خورشید باعث سرطان سینه نمی شود؛ با این وجود بهتر است به دلیل پوست بسیار حساس و آسیب پذیر پستانها آنها را تا حد ممکن از تابش نور شدید آفتاب پوشانید. نور آفتاب تاثیر مخربی روی بافت پیوندی و فیبرهای الاستیک پستان ها داشته و موجب پیری زودرس آنها می شود. بنابراین همیشه پیش از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب پستانها را با لوشن ضد آفتاب بپوشانید.

 

آیا حجم سینه ها با دیگر تغییر و تحولات بدن فرق می کند؟

با افزایش وزن، بافت چربی موجود در پستانها و در نتیجه حجمشان افزوده می شود. در مقابل با کاهش وزن بافت پیوندی و الاستیک نامتغیر باقی مانده و بافت چربی کاهش می یابد. از آنجایی که تغییر وزن موجب نابودی رشته های الاستیک و شل شدن پوست پستان می شوند، بهتر است از تغییرات رادیکالی وزن جلوگیری نمود.

یکی از پیامد های حاملگی افزایش حجم پستانهاست. اصولاً پس از خاتمه دوران شیردهی که پستانها به حالت اولیه خود باز می گردند، کمی جمع و چروکیده می شوند. مکمل های استروژن و پروژسترون، دارو، اختلالات هورمونی، یائسگی و در نهایت کهولت نیز هر کدام به نحوی موجب تغییرات عدیده در حجم پستان ها می شوند. با بالارفتن سن پوست نازکتر شده و هورمونها در بدن افزایش می یابند که به نوبه خود باعث جمع شدن لوبولهای پستان می شود. اما نگران نباشید یک روش طبیعی برای حفظ طراوت و شادابی پستانها وجود دارد آنهم : آمیزش جنسی مداوم در طول زندگی

 

سوتین، لازمه پستانهای بزرگ!

وزن زیاد سینه ها طی مدت طولانی موجب آویزان شدن آنها می شود. استفاده از سوتین باعث حفظ الاستیسیتی یا حالت کشسان پوست می شود. به هر حال بدون در نظر گرفتن سایز پستانها پوشیدن سوتین به هنگام ورزشهایی از قبیل دو و دیگر فعالیتهای پرشی توصیه می شود. زنان حامله و شیرده نیز می بایستی از سینه بند استفاده کنند، اما هنگام شنا لزومی به داشتن آن نیست.بنابر ساختار پستانتان و نه مد روز یک سوتین مناسب که هم از لحاظ سایز و هم جنس بکاررفته آن احساس راحتی نمایید، انتخاب کنید.

 

چرا پستانها داراری فرمهای متفاوت هستند؟

اگر رشد غدد پستانی هم سطح و همتراز دنده ها بود شکل آنها نیز پهن و کشیده می شد. در صورت عمودی بودن این رشد فرم آنها نیم کره ای می شود. حالت میانی این باعث می شود تا فرمهای گوناگونی پدید آید.

 

چرا همه پستانهای دارای سفتی و استحکام یکسان نیستند؟

زمینه یک سینه شخ و سفت بیشتر بودن بافت پیوندی نسبت به بافت چربی در آنهاست و برعکس در صورت غالب بودن بافت چربی پستان ها شل تر خواهند بود.

 

چرا معمولاً یکی از پستانها بزرگتر از دیگریست؟

نیمه راست بدن انسان با نیمه چپ آن گرچه در ظاهر مشابه و متناسب بنظر می رسد ولی در واقع کاملاً متقارن نیست. این پدیده در مورد پستان ها نیز صدق می کند. وجود دو عضو جفت متقارن در بدن بسیار نادر است.۹۹،۹% پستان های زنان با هم متقارن نیستند؛ بدین معنی که هر کدام دارای مقدار متفاوتی از چربی، بافت پیوندی، لوبها و دیگر اجزای تشکیل دهنده آنها می باشند. نوک پستانها نیز می تواند دارای تفاوتهایی در سایز، رنگ و برجستگی یا فرورفتگی باشد. برخی ناهموار و برخی دارای چند تار مو هستند.

 

چرا پستانها در سایزهای متفاوتی دیده می شوند؟

فاکتورهای تعیین کننده در چگونگی سایز پستان ها بسیارند؛ مقدار بافت پیوندی، درصد چربی بدن، ارث و تعداد حاملگی ها در زندگی در اندازه پستان ها تاثیر چشمگیری دارد.

 

نوک فرو رفته پستان… این دیگر چیست؟!

این نوع پستان بر خلاف حالت معمول آن که برجسته است، مانند ناف در قسمت داخلی بدن قرار دارد.این اختلال مادرزادی است و در آینده فرد را به هنگام شیردهی دچار مشکل می سازد. البته با یک عمل جراحی مختصر می توان اشکال را برطرف نمود.

 

آیا امکان موزدایی در ناحیه نوک پستان وجود دارد؟

وجود چند تار مو روی نوک پستان به دلیل وجود غدد در این ناحیه کاملاً عادی است و مو زدایی در این مورد بی خطر است. اما از آنجایی که پوست نوک پستان حساس است بهتر است برای جلوگیری از عفونت به جای کندن مو از ریشه، روزانه آن را تراشید.

 

مواظب طرز ایستادن، نشستن و راه رفتن خود باشید!

همیشه حالت کمر و ستون مهره های خود را کنترل کنید. راست نشسته و عمیق نفس بکشید. خمیده نشستن مستمر در درازا موجب استهلاک ماهیچه های کمر و سینه و در نتیجه باعث آویزان شدن پستان ها می شود. در یک آینه به حلت نیم رخ بایستید. شانه ها را عقب داده و چانه را بالا بگیرید. چه تفاوتی حس می کنید؟

 

تمرینات صورت

سعی کنید روزی بیست بار با انقباض ماهیچه های گردن ماهیچه پکتورالیس بزرگ (ماهیچه واقع در زیر پستانها) را نرمش دهید. تمرین دیگر تلفظ حرف «ایکس»، آنهم با باز کردن هر چه بیشتر دهان است. انجام این تمرین روزی ۲۰-۱۰ با توصیه می شود.