کتاب بهبود و بازسازی سازمان دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهـتـریــن و کامـلـتـریــن جزوه و خلاصه کتاب بهبود و بازسازی سازمان زهرا برومند همراه با نمونه سوالات امتحانی با پاسخنامه می‌باشد که در قالب فایل PDF و در 112 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پـرداخـت آنلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.

جزوه مدیریت تحول سازمانی زهرا برومند
محتویات این محصول :

1- تست های طبقه بندی شده فصل‌های مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در 50 صفحه با پاسخنامه کلیدی می‌باشد.

2- خلاصه کتاب و نکات مهم، کلیدی فصل‌های مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در 62 صفحه با کیفیت عالی می‌باشد.

3- نمونه سوالات درس مدیریت تحول سازمانی با پاسخنامه می‌باشد.

بخشی از متن :

خلاصه کتاب بهبود و بازسازی سازمان
فصل دوم

گفتار اول

1- تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول در سیستم ارزش ها، باورها و رفتار پذیرفته شده درون سازمانی، تنها راه موثر ایجاد تحّول در سازمان است.

2- علت بنیادین ورشکستگی سازمانها و شرکت های موفق امریکایی دهه ۸۰ میلادی، فقر مدیریت یا سوء مدیریت بوده است.

3- سازمانهای سلسله مراتبی دیروز که به تعبیر ماکس وبر تابع قوانین و مقررات خاصّی اداره می شدند به تعبیر پیتر دراکر فرو ریخته یا خیمه ای می شوند.

4- خانم فرانسز هسلباین سازمانهای حلقوی را مطرح و ساختار آنرا سه دایره متحدالمرکز می داند که به دور هم در حرکت اند. در مرکز آن مدیر و در اطراف دوایر،افراد و وظایف قرار دارند.

5- ژاپنی ها استخدام مادام العمر را مطرح کرده اند که امروزه آن را ضد انگیزش و موجب تنبلی کارکنان می دانند.

6- پیتر دراکر کار راهه شغلی را رد میکند و اعلام می کند وفاداری به سازمان مثل تعصب به سرزمین است و اعتقاد به وفاداری به تخصص داشت.

7- لفظ مدیر ابتدا به رهبر و اکنون به مربی تغییر یافته است.

8- تغییر و تحولات سریع امروزی به تصمیم گیری های فوری نیاز دارد.

9- سازمان های امروزی به سرعت به وجود می آیند و از نشانه های جابجایی قدرت در تجارت اند و جزو سازمانهای انعطاف پذیر هستند.

10- بهبود سازمان در اصل علوم اجتماعی را برای مواجهه با مشکلات و یافتن راه حل آنها بکار می گیرد.

11- بهبود سازمان به عنوان کوشش جاری دانشمندان رفتاری تعریف شده که شامل همه از جمله روانشناسان، جامعه شناسان و انسان شناسان می شود و نکته اصلی، توجه به اثر بخشی سازمان یا زیر مجموعه های داخل آن است.

جزوه مدیریت تحول سازمانی
12- در سال ۱۹۴۵ للا ند براد فورد و نیلی گاردنر برای نخستین بار برای تحول کلی در سازمانها از آموزش های ضمن – خدمت سود جسته اند.

13- تکوین جنبش بهبود سازمان در سال ۱۹۴۵توسط براد فورد و گاردنر آغاز شد و سرآغاز رشته بهبود سازمان قلمداد گردیده است.

14- از دیدگاه آموزشی براد فورد در صورتی فعالیت های آموزشی اثر بخش تراست که مستمر وتوأم با بازنگری و ارزشیابی مداوم باشد.

15- براد فورد مفهوم نوین آموزش را فرآیندی(تشخیصی – درمانی) و مفهوم سنتی را (واکنشی – موضعی ) برای سازمان و فرد تلقی می کند .

16- نیلی گاردنر کارشناس آموزش در کمیسیون مدیریت منابع انسانی ایالت کالیفرنیا فکر آموزش برای تغییر را مطرح نمود .

17- کرت لوین آموزش گروهی(آموزش حساسیت) را برای تعدادی از مدیران آمریکایی برگزار نمود.

18- مهمترین نتایجی که در تحقیقات کرت لوین در سال ۱۹۴۶بدست آمده است آموزش حساسیت و باز خور اطلاعات است.

19- ریچارد بکهارد از بنیانگذاران رشته ODاز کار راهه تئاتر آمده است.

20- براد فورد و لی پیت علاقمند به بهبود اثر بخشی ارتباطات در جلسات بزرگ بودند.

 

جزوه مدیریت تحول سازمانی زهرا برومند + تست